Visit Parikkala

Tiedote koskien vesivuodon korjaustöitä

7.5.2024 Uutiset

Tiedote 7.5 klo 15.00

Vesikatko siirtyy ensi viikkoon varaosien saatavuuden vuoksi.

Parikkalan kunnan vesilaitoksen alueelta on otettu vesinäytteitä sunnuntaina 5.5.2024. Näytteet liittyivät 3.5-4-5.2024 tehtyyn vesijohdon korjaustyöhön. Näytteitä otettiin Hyvinvointiasemalta, Käskynkästä, Kirjolan koululta, Suntionkadulta ja Ristiharjun vesiosuuskunnan alueelta. Enterokokkibakteerien tulokset ovat valmistuneet ja niitä ei havaittu. Näytteissä ei kasvanut koliformisia bakteereja tai Escherichia coli bakteereja. Vesi on juomakelpoista ja vettä voi käyttää normaalisti.

Parikkalantien varrelle ilmestyneen vesivuodon korjauksen suunnittelua tehdään edelleen, että mahdollinen vesikatkon vaikutusalue saataisiin rajattua mahdollisimman pieneksi. Vesijohtovuodon korjaamisen aloittamisen aikatauluun vaikuttaa varaosien saatavuus ja vuodon korjaaminen menee ensiviikkoon. Vesivuoto on osoittautunut oletettua vähäisemmäksi ja vuodolla ei ole vaikutusta vedenjakeluun.

Jos vesi on värillistä tai sameaa, vettä tulee juoksuttaa vesihanasta hanan kylmältä puolelta, niin pitkään kunnes vesi muuttuu kirkkaaksi. Vedenjuoksutuksen jälkeen vesihanan poresuutin on hyvä avata ja tarvittaessa puhdistaa.

Veden laatuun liittyvistä ongelmista voi ilmoittaa kunta@parikkala.fi

Pahoittelemme tilanteesta koituvaa haittaa ja vaivaa alueen asukkaille.

Asiasta tiedotetaan seuraavan kerran ma 13.5 tai mikäli tilanne muuttuu.

Lisätietoja:

Mikko Kupiainen